Actualitatea ambasadei

Trimiterea prin poștă a paşaportului electronic pentru cetăţenii români cu reședința în Danemarca

Începând cu 1 octombrie 2019, cetățenii români rezidenți în Danemarca pot solicita expedierea noului pașaport electronic prin poștă. În acest sens, la momentul depunerii cererii pentru un nou pașaport  la secția consulară, este necesar:

- să solicite personal expedierea pașaportului prin poștă (prin poșta daneză, PostNord);

- să completeze Cererea de trimitere pașaport prin poștă și să o semneze în fața lucrătorului consular/consulului;

- să atașeze la cerere pentru fiecare pașaport în parte un plic preplătit în format A5. Acesta trebuie să fie autoadresat (să conțină inclusiv adresa Ambasadei pe verso), cu timbre poștale, lipite pe plic, în valoare de 120 DKK (“normal recomandat”/livrarea pașaportului în termen de maximum 5 zile lucrătoare) sau 174 DKK („rapid recomandat”/livrarea pașaportului a doua zi lucrătoare).

- pentru livrări în Insulele Feroe, Groenlanda și Islanda, valoarea timbrelor trebuie să fie de 150 DKK (livrare în 6 zile lucrătoare).

- pentru fiecare cerere este nevoie de 1 plic, ex. 1 cerere/1 plic, 2 cereri/2 plicuri etc.

- în cazul în care pașaportul anterior se află încă în perioada de valabilitate, solicitantul are obligația de a trimite prin poștă Secției Consulare pașaportul vechi, care va fi anulat și trimis ulterior împreună cu pașaportul nou.

IMPORTANT: în cazul în care nu veți fi găsiți acasă, PostNord va lăsa o notificare cu care veți putea ridica pașaportul, în termen de două săptămâni, de la cel mai apropiat oficiu poștal. În caz contrar, pașaportul va fi returnat la Secția Consulară.

NOTĂ: menționăm că există posibilitatea creării unui cont online la PostNord unde beneficiați de mai multe facilități: plata online a timbrului, reducere și posibilitatea editării și listării etichetelor pentru plicul autoadresat.

 

În prim plan

Secțiile de votare din Regatul Danemarcei și Islanda pentru alegerile prezidențiale, turul II, din 22-24 noiembrie 2019

12.11.2019

Ambasada României din Regatul Danemarcei și Islanda anunță organizarea a 12 secții de votare în Danemarca și a unei secții de votare în…

Anunț privind programul de lucru cu publicul – nu lucrăm pe 21, 22 și 25 noiembrie 2019

12.11.2019

Vă informăm că în zilele de joi 21 noiembrie 2019, vineri 22 noiembrie 2019 și luni 25 noiembrie 2019 (Turul II al alegerilor pentru…

Trimiterea prin poștă a paşaportului electronic pentru cetăţenii români cu reședința în Danemarca

30.09.2019

Începând cu 1 octombrie 2019, cetățenii români rezidenți în Danemarca pot solicita expedierea noului pașaport electronic prin poștă. În…

Ambasadorul României în Danemarca s-a întâlnit cu actualul și fostul prim-miniștri danezi

17.11.2019

Ambasadorul României în Danemarca, E.S. Alexandru Grădinar, s-a întâlnit vineri 15 noiembrie 2019 și sâmbătă 16 noiembrie cu Mette…

Participarea Ambasadorului României la Congresul anual al Partidului Liberal din Danemarca

16.11.2019

Ambasadorul României în Danemarca, E.S. Alexandru Grădinar, a participat alături de ceilalți ambasadori străini acreditați la Copenhaga,…